Curățenia la birou - soluții de întreținere a spațiului de lucru

Indiferent dacă lucrezi într-o companie care a contractat serviciile unei firme de curățenie sau dacă sarcina de întreținere a spațiului de lucru a fost menținută intern, biroul în care îți desfășori activitatea trebuie să rămână un loc îngrijit și igienizat. Petrecerea a cel puțin opt ore pe zi într-un spațiu comun alături de colegii tăi care nu ar fi perfect curățat ar putea declanșa, în timp, probleme mari de sănătate, din cauza bacteriilor și a acarienilor care s-ar înmulți peste măsură.

Mai jos ți-am pregătit cele mai importante informații care te vor ajuta să lucrezi în permanență într-un mediu igienizat.

Cand se face curat in birou?

Răspunsul simplu ar fi în fiecare zi. Anumite spații de lucru și obiecte cu care toți membrii echipei din care faci parte iau contact trebuie dezinfectate și curățate de praf în mod frecvent. Birourile, de pildă, atrag multe particule de praf, indiferent de materialul din care au fost fabricate mai ales din pricina aparaturii folosite într-un birou, precum desktop-urile sau laptopurile, care sunt statice, adică funcționează ca un magnet pentru praf. Tastaturile și mouse-urile, chiar dacă sunt folosite individual, ascund cele mai multe bacterii, în vreme ce zonele destinate servirii mesei sunt un paradis pentru microbi, dacă nu sunt curățate cu simț de răspundere.

Dacă vorbim despre mocheta care acoperă întreaga podea a biroului, pervazurile sau dulapurile unde sunt depozitate documentele firmei ar trebui să fie aspirate o dată în fiecare săptămână. Nu uita că și aerul din încăpere poate conține particule periculoase pentru sistemul respirator, așa că asigură-te că aparatele de aer condiționat trec printr-o igienizare a filtrelor cel puțin o dată pe sezon, dacă nu chiar mai des.

Ce produse de curățenie sunt eficiente pentru igienizarea biroului?

Dacă ești în căutarea unui răspuns direct, ar trebui să știi că alcoolul medicinal este ideal pentru ștergerea tastaturii, a mouse-ului a mesei pe care luați cu toții masa de prânz sau clanțele ușilor, care ajung să fie atinse de câteva zeci de ori în fiecare zi de către fiecare angajat în parte.

Dacă te ocupi de achiziții la locul de muncă, ai grijă să treci pe lista de cumpărături a firmei și detergenți pentru diverse suprafețe, care pot fi folosiți atât pentru pardoseli din lemn, cât și pentru cele din piatră sau gresie. Pentru zona de luat masa asigură-te că aveți suficienți detergenți de bucătărie, iar pentru baie săpunuri și geluri antibacteriene suficiente pentru toată lumea din birou.

Ce sarcini le revin angajaților?

De comun acord cu colegii tăi, puneți la punct un program de curățenie la birou, prin rotație, astfel încât întreg spațiul de lucru să fie unul sigur pentru toată lumea. Gunoiul trebuie aruncat zilnic, mai cu seamă dacă el conține resturi menajere, precum coji de fructe, bucăți de mâncare sau firimituri. Toată vesela și toate tacâmurile și paharele, dacă acestea nu sunt de unică folosință, trebuie spălate și uscate în condiții de siguranță, departe de coșul de gunoi.

Ce curăță femeia de serviciu/firma de curățenie contractată?

Dacă nu este prevăzut în contract ca femeia de serviciu să vină zilnic la birou, acesteia îi vor reveni sarcinile mai greu de executat din punct de vedere al curățeniei. Vorbim de ștergerea geamurilor, de ștersul prafului în toate colțurile biroului sau de aspirarea întregii suprafețe pe care se întinde biroul vostru ori.

De cele mai multe ori, clădirile de birouri au angajate femei de serviciu care asigură curățenia în spațiile comune ale office-urilor, așa cum sunt toaletele. Întreabă proprietarul clădirii dacă nu cumva poți „împrumuta”, contracost, persoana care se ocupă de igienizare pentru a vă bucura și voi de serviciile acesteia, măcar o zi pe săptămână. Pentru restul zilelor din săptămână, fiți siguri că toate obiectele pe care le folosiți au fost curățate, pentru a evita îmbolnăvirea sau afecțiunile respiratorii.

sursa foto: https://www.pexels.com/photo/man-wearing-blue-dress-shirt-2451566/