Utilizarea flipchart-ului. Cum te poate ajuta acesta în business?

 

Prezent în toate mediile business și foarte folositor în multe situații, un flipchart este o primă investiție pe care trebuie să o faci atunci când începi cumpărăturile pentru birou. Cea mai bună și la îndemână variantă când vine vorba de moduri în care poți face o prezentare, flipchart-ul îți va fi de ajutor atunci când prezinți oferta unui nou client sau când moderezi o ședință cu toți membrii colectivului de muncă. Iată care sunt utilizările cele mai frecvente ale acestui accesoriu important din categoria office.

Cuprins

1 Beneficiile utilizării unui flipchart

  1. Informează
  2. Atrage atenția
  3. Permite tuturor să se exprime
  4. Ajută la găsirea unor altor direcții
2 Utilizarea eficientă a unui flipchart

Beneficiile utilizării unui flipchart

 

Informează

Atunci când reprezinți o echipă și vrei să ajuți la buna funcționare a acesteia, o ședință săptămânală în care să stabiliți, de comun acord, care sunt direcțiile în care veți acționa în următoarele zile este binevenită. Prezentarea ideilor și structurarea acestora pe categorii poate fi făcută pe un flipchart. Spre deosebire de un white board, o altă alternativă a flipchart-ului, acesta din urmă va păstra ideile înșirate pe foile suficient de încăpătoare, astfel încât toți cei care vor vrea să revină asupra informațiilor puse în dezbatere în timpul ședințelor să poată face acest lucru.

Dacă lucrezi într-un birou unde întâlnirile cu clienții sau ceilalți colegi au loc în mod frecvent, îți recomandăm să folosești un flipchart mobil, ușor de transportat dintr-o sală de ședințe în alta, cu ajutorul roților cu care acesta este prevăzut.

 

Atrage atenția

Probabil știi deja că memoria vizuală este cea mai puternică dintre toate celelalte cu care am fost înzerstrați. De aceea, cea mai bună metodă de a te asigura că cei care au participat la discuție au reținut toate ideile esențiale este să notezi pe un flipchart, în fața lor, cuvinte cheie ale întâlnirii, cu care aceștia să rămână în minte.

 

Permite tuturor să se exprime

Suntem convinși că implicarea colegilor tăi în toate planurile pe care le faceți este foarte importantă, de aceea iei mereu în considerare părerile tuturor lansate în cadrul ședințelor. Un flipchart se dovedește, din nou, a fi de mare ajutor, întrucât acesta permite realizarea unor schițe, care pot fi mai apoi completate cu ideile nou apărute pe parcursul discuției. 

 

Ajută la găsirea unor altor direcții

Probabil ai participat cel puțin o dată la un brainstorming și ai observat ce efecte excelente poate avea o activitate de acest tip în cadrul unui colectiv. Îmbunătățirea lucrurilor vine tocmai din căutarea permanentă a ideilor care pot fi aplicate pentru găsirea unor noi direcții de lucru. Toate acestea pot fi scrise pe un flipchart, care, pe măsură ce se umple de cuvinte venite din partea tuturor celor din echipa pe care o reprezinți, poate deveni cel mai bun prieten al vostru în procesul de evoluție. 

 

Utilizarea eficientă a unui flipchart

În afară de beneficiile utilizării unui flipchart, pe care te invităm să le completezi în comentarii, dacă mai știi și altele în afară de cele menționate de noi mai sus, folosirea unui astfel de accesoriu la birou vine cu avantaje de neegalat. Iată care sunt acestea:

- un flipchart nu are nevoie de curent pentru a funcționa - desigur, prezentările de la birou le poți face și pe o plasmă conectată printr-un cablu HDMI la laptopul de serviciu, dar ce te faci dacă în mijlocul discuției cu un potențial client cade curentul?

- un flipchart te ajută să faci economie - nu vei avea nevoie de accesorii speciale sau de foi dedicate, pentru a-l putea folosi. Un simplu marker este suficient pentru a-ți punea nota toate ideile.

- un flipchart susține creativitatea - dacă vrei să faci orice modificare în ultimul moment, până să intre clientul pe ușă, poți face acest lucru foarte simplu și fără bătăi de cap.

Un flipchart este, așadar, prietenul de nădejde al tuturor celor care iubesc să se exprime în public și să împărtășească ideile, pentru a îmbunătăți modul de lucru sau pentru a atrage alți clienți interesați de afacerea pe care ei o reprezintă.