Cum să-ți menții spațiul de lucru perfect curat?

Cu toată nebunia din ultima perioadă, te-ai regăsit într-o ipostază pe care nu ai avut ocazia de a o experimenta niciodată până acum? Lucrul de acasă nu e pentru toată lumea, așa cum nici trezitul la prima oră a dimineții, urmat de un program de opt ore într-un birou nu se potrivește pentru fiecare tip de personalitate în parte. Iar dacă muncești de la birou, sau te vei reîntoarce în următoare perioadă, este necesar să te gândeși de pe acum la câteva măsuri de siguranță și sănătate, atât pentru tine, cât şi pentru cei din jur. În următorul articol îți vom oferi câteva sfaturi despre cum să îţi desfăşori activitatea într-un spaţiu curat pentru a te proteja pe tine și pe cei din jur.

Primul pas pe care îl vei avea de făcut pentru a îndulci zilele ce urmează este să păstrezi ordinea deplină în locul în care îți desfășori activitatea. Masa ta de lucru e plină de hârtii amestecate cu dosare, care se rătăcesc printre atâtea capsatoare, perforatoare și alte echipamente pentru birou? E timpul să începi curățenia! 

 

Păstrează ordinea pe birou

În fiecare zi, imediat după ce ți-ai încheiat programul de lucru, rezervă-ți câteva secunde să aranjezi toate ustensilele de birou care te-au ajutat să îți faci treaba mai bine. Așază-le pe categorii, poate chiar în funcție de importanța acestora, și lasă totul în ordine când te ridici de pe scaun. În felul acesta, a doua zi te vei așeza să lucrezi cu mai multă tragere de inimă și cu infinit mai multă energie. Nu uita să ștergi cu o cârpă praful care își va găsi loc pe birou, ca să eviți alergiile și să îți poți urma liniștit programul obișnuit.

Acest obicei e la fel de nimerit atât acasă, cât și la birou. Un spațiu ordonat te ajută să te concentrezi mai bine la ce ai de rezolvat, dar va face și mai ușoară partea de dezinfectare periodică. Este important să aveți un kit de curățenie și dezinfectare la birou, precum și mănuși de unică folosință. 

Atenție, la birou folosește întotdeauna mănuși atunci când atingi produsele de curățenie pe care le vor folosi și colegii tăi, și aruncă-le după utilizare.

 

Pune totul la loc

Imediat după ce ai folosit ceva, așază-l la loc de unde l-ai luat. „Mă ocup de el mai târziu” nu te va ajuta să devii mai ordonat, ba chiar te va face să te enervezi mai mult dacă nu păstrezi la îndemână tot ce îți folosește zi de zi. La birou, acest lucru înseamnă și că respecți regulile colectivului - colegii tăi vor avea și ei nevoie de aceste produse mai târziu.

 

Arhivează

Secretul unui spațiu de lucru curat de lucru este un sistem de arhivare foarte bun. Pentru a dezvolta un stil potrivit pentru tine și modul tău de lucru va trebui să experimentezi continuu până când, după multe ajustări, vei ajunge la varianta ideală pentru tine. În cele din urmă, categoriile de fișiere ar trebui să fie suficient de specifice încât, atunci când le deschizi, poți găsi documentele mai ușor.

Chiar și acasă îți pot fi de mare folos un set de dosare bine etichetate sau cutii de depozitare.

 

Organizează și computerul

Calculatorul tău este, practic, o extensie virtuală a biroului tău. Asigură-te că îți organizezi și fișierele digitale, nu doar pe cele fizice, în foldere și subfoldere, dacă este cazul. Asta te va ajuta să găsești documentele de care ai nevoie mult mai ușor. Păstrează-ți desktopul curat și evită să salvezi fișiere direct pe el, ci păstrează tot ce dai jos de pe net într-un folder special. Dacă, totuși, folosești desktopul ca loc de download, șterge fișierele de care nu mai ai nevoie după fiecare zi de muncă.

 

Fă-ți pe plac!

Unii oameni funcționează cel mai bine atunci când biroul lor este complet gol, în timp ce altora le place să țină hârtii în jurul lor pentru a le reaminti ce trebuie să facă în continuare. Dacă faci parte din a doua categorie, foarte bine, așa e cel mai bine să continui cu organizarea biroului. Culmea, asta va fi și o metodă foarte bună de concentrare pentru tine, așa că nu schimba acest stil de lucru și minimizează cât poți distragerile, asumându-ți că asta este metoda care dă roade în cazul tău.  

 

sursa foto: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/conexiune-apropiere-tabel-tehnologie-4144923/

 

Dezinfectează

Pentru că petrecem atât de mult timp în fața biroului de acasă, spațiul de lucru se poate încărca cu bacterii și acarieni. Folosește săpunuri și geluri antibacteriene pentru a-ți dezinfecta mâinile, dar nu uita nici de ștergerea biroului, pe care o poți face foarte simplu cu o cârpă din microfibră. Tastatura și mouse-ul trebuie și ele șterse cu alcool medicinal cel puțin o dată pe săptămână, dar și mânerele scaunului de birou și telefonul mobil, de care suntem siguri că nu te desparți nici atunci când lucrezi.