Cum să fii productiv când lucrezi de acasă?

Ultima perioadă a reprezentat pentru mulți dintre noi o adevărată provocare. Nu doar că am fost nevoiți să ne recalibrăm întreaga viață, dar ne-am și trezit peste noapte lucrând de acasă. Munca din propria locuință a fost o noutate pe care nu toți au avut ocazia să o experimenteze anterior pandemiei de Coronavirus, așa că majoritatea dintre noi s-a confruntat cu probleme de adaptare. Dacă și tu ai trecut printr-o experiență mai puțin comodă în ultimele două luni și dacă vei continua să lucrezi de acasă și în perioada următoare, înseamnă că ai ajuns unde trebuie. În următorul articol, vei descoperi cele mai bune sfaturi care te vor ajuta să fii mai productiv și mult mai eficient. 

Cuprins
1 Adaptează spațiul de lucru la nevoile tale
2 Organizează biroul într-o zonă cât mai puțin aglomerată
3 Respectă rutina
4 Bucură-te de cât mai multă lumină

Adaptează spațiul de lucru la nevoile tale

Scopul biroului de acasă nu este același pentru toată lumea. De exemplu, dacă ești contabil, biroul tău ar trebui organizat astfel încât ordinea perfectă a accesoriilor pentru birou să stea pe primul plan. Vei avea nevoie de o organizare ca la carte pentru ca toate produsele de papetărie pe care le folosești să fie mereu la îndemână. Un birou aglomerat de bibliorafturi sau dosare îți va îngreuna procesul muncii, iar tu te vei ridica de la masa de lucru mult mai obosit decât ai fi dacă ai gândi totul organizat.  

Dacă activitatea ta ține de creativitate, nu uita că accesoriile care îți aduc o stare de bine sunt binevenite într-un spațiu de lucru special conceput pentru proiecte originale. Vorbim, desigur, de rame foto cu cei dragi, de aranjamente florale colorate și de obiecte care îți pot aminti de experiențe minunate de care ai avut parte în trecut. 

 

Organizează biroul într-o zonă cât mai puțin aglomerată

Dacă vei alege să lucrezi de la masa din bucătărie, să nu te aștepți la o inspirație debordantă sau la momente îndelungate de liniște, în situația în care locuiești cu întreaga familie. Bucătăria este un spațiu des vizitat și locul în care se întâlnesc tot felul de arome care, fără îndoială, te vor distrage de la scopul tău principal, acela de a munci din fața unui laptop.

Nici sufrageria nu e o opțiune potrivită în acest caz, decât dacă spațiul tău de lucru este organizat într-un colț al acesteia. În living, principala distragere de la taskurile pe care le ai de rezolvat va fi televizorul, așa că poziționează-te cât mai departe de el.

 

Respectă rutina

Mulți cred că munca de acasă se face stând pe canapea, în pijamale, eventual cu televizorul pe fundal. Nimic mai greșit! Dacă vei face asta, șansele să-ți atingi targetul lunar se micșorează de la o zi la alta. Reia rutina pe care o aveai înainte de lockdown, schimbă-te în alte haine și începe lucrul cu o cană mare de cafea sau de ceai, la fel cum făceai și atunci când mergeai la birou. Nu uita nici de pauze, care te vor ajuta să te concentrezi mai bine, pe o perioadă îndelungată de timp.

 

Bucură-te de cât mai multă lumină

Lumina te va ajuta să îți păstrezi mintea focusată pe sarcinile pe care trebuie să le îndeplinești. Dacă nu ai șansa de a te așeza cu biroul cât mai aproape de o fereastră, unde lumina naturală îți inundă spațiul de lucru, aprinde cât mai multe becuri, pentru ca atenția ta să fie sporită atunci când îți faci treaba. 

Și dacă tot am amintit de lumină, nu uita să îți rezervi cel puțin un sfert de oră pe zi pentru o baie de soare care te va energiza și îți va da o stare generală bună. 

 

Tu cum te-ai adaptat la noua ta viață?

sursa foto: https://www.pexels.com/photo/shallow-focus-photo-of-woman-using-a-laptop-3182792/